HOŞGELDİNİZ

Bu blogda oynadığım oyunların incelemesi mi desem, yazacağım hikayeleri mi desem, aklıma gelen fikirleri,projeleri mi desem...Kısaca aklıma ne gelirse yazacağımdan emin olabilirsiniz.

29 Temmuz 2011 Cuma

Naruto ve Naruto Shippuuden VS Bleach

En sevdiğim iki animeyi karşılaştırmak istedim.Naruto VS Bleach :

Naruto ve Naruto Shippuuden:








--->Naruto












--->Naruto Shippuuden











ARTILARI
+Senaryo açısından bakarsak gayet güzel bir senaryosu var.

+Karakterler açısından bütün karakterleri neredeyse tanıyorsunuz.(Flashbackler sayesinde)

+Flashback demişken bu tarz şeyler çok oluyor. Özellikle duygusal anlarda. O yüzden hoşuma gidiyor.

+Duygusallık demişken bu açıdan çok iyi. Bazı bölümlerde neredeyse ağlayacaktım. (Belki de benim duygusallığımdan kaynaklanıyordur :(  )

+Her karakterin kendine özel jutsu denilen güçleri var. O kadar fazla ki bu jutsular. Belki milyar tanedir. Kısaca sayamayacağımız kadar çok.

+Bir animede gelişme olması güzel bir şey. Yani çocukken izledik ve öle bitmedi. Tekdüze değil. Çocuktu büyüdü ve  adam oldu :D

+Senaryoyu tahmin etmek imkansız gibi bir şey. Genelde çok güzel tahmin ederim ( :p ) ama yanıltıyor beni çoğu zaman.

+Shippuuden narutoya göre oldukça güzeldi. Belki büyüdükleri için midir ki bilmiyorum ama daha çok tehlike, daha çok dövüş, daha güçlü adamlar var.

+Bu anime bayağı uzatılabilir gibi geliyor bana. O kadar büyük bir dünyası var ki ...

+İyiler her zaman kazanmıyor. İyiler de ölüyor.

+Dövüşler sürükleyici.

+Dövüşler farklı şekillerde gerçekleşiyor çoğu zaman.

+Duygusal müzikleri süper.

+Açılış ve kapanış müzikleri Bleach'ten daha iyi.

EKSİLERİ
-Senaryo sanki 3-5 kişinin üzerine kurulu gibi.Bu durumdan yırtmak için ellerinden geleni yapıyorlar.

-Fillerlar çok kötü .

-Espri anlayışlarına bitiyorum (!).

-Senaryonun ilerleyişi  bayağı yavaş .

Bleach:


















ARTILARI:
+Katana(Japon kılıcının özel adı) sevenler için vazgeçilmez bir anime.

+Dövüşler sürükleyici. Naruto gibi.

+Karakter çeşitliliği de var ama Naruto kadar değil.

+Fillerlar Narutoya göre daha iyi.

+Kaba kuvvet gösterileri mükemmel.

+Gaza getirme müzikleri süper.

+Naruto kadar çok filler yok.

+Hızlı bir ilerleyişe sahip.

EKSİLERİ:
-Senaryo açısından Naruto kadar güzel değil.

-Bleach'te tek bir kahramana yönelik bir anime. Sürekli ana karakter yeniyor. Dövüşü şu şekilde izliyorsunuz: Ana karakter yenecek nasılsa bunu biliyorum ama nasıl yenecek?

-İyiler daima kazanıyor.

-Narutoda bütün karakterlerin özellikleri biliyorsun ama Bleach'te bilmiyorsun bütün karakterlerinin özelliklerini.

-Narutodaki duygusallığı Bleach'te yakalayamadım.

-Ana karakter tam ölecek diyorsunuz. Birden yeniveriyor. İlginç :S. Aniden bir gaza getiriş oluyor.

-Senaryo tahmin edilebilir düzeyde. (Fillerlar dahil)

-Bleach'te ana karakter yeni bir güç elde etmenin kestirme yollarını bulurken Naruto'da 10-20 bölümde kazanıyor yeni gücünü. Bleach'ten daha çok çaba sarf ediyor.

-Animede gelişme yok. Bir olay var zaten. Oluyor ve bitiyor.

-Narutoda'ki dövüşler gibi stratejik ve mantığa dayalı çok dövüş yok.

-Bu anime neredeyse bitti bitecek.

-Şu son zamanlarda dövüşlerin aynı olması insanı sıkmaya başladı. 300 küsür bölümdür aynı güçleri gördük(Ana karakter hariç).

-Karakter çeşitliliği de var ama Naruto kadar değil.

-Espri anlayışlarına bitiyorum(!)




3 yorum:

Berker dedi ki...

Güzel yazmışın. Neredeyse aynı düşünüyoruz. " Bleach'ten daha çok çaba sarf ediyor." derken de sanki Ichigo'nun adı Bleach'miş gibi olmuş :D.

Emir Kılınç dedi ki...

Anlayan anladı :D Ana karakterden bahsediyorum .

Remus dedi ki...

devamını dilerim!.. ;)