HOŞGELDİNİZ

Bu blogda oynadığım oyunların incelemesi mi desem, yazacağım hikayeleri mi desem, aklıma gelen fikirleri,projeleri mi desem...Kısaca aklıma ne gelirse yazacağımdan emin olabilirsiniz.

28 Temmuz 2011 Perşembe

Ben


İlk yazımın bu olmasını isterdim ama napalım. Heyecan yaptım. Hemen bir World of Warcraft yazısı yapayım dedim :). Size kendimden bahsedeyim:
-Benim adım Emir Kılınç. Trakya üniversitesinde bilgisayar mühendisi 2.sınıf öğrencisiyim. Bilgisayar mühendisi olup Türk oyun sektörünü geliştirmek istiyorum. Kısaca oyun yapmak istiyorum ben ya. Ne güzel oyunlar var. Call of Duty çok iyi bir FPS serisi, Need for Speed çok iyi bir YARIŞ serisi, World of Warcraft çok iyi bir MMORPG serisi ... Bunlar saymakla bitmez.
Nelerden hoşlanır bu insan???
Oyun oynamayı çok severim anlayacağınız.
Film izlemeyi de çok severim. Hatta şu aralar  bayağı bir boş olduğum için her hafta sinemaya gidiyorum nerdeyse. Sinema kültürümüz gelişti yahu.
Tiyatro izlemeyi de film izlemek kadar çok severim.Hatta oynarım da. En son "Yaşar ne Yaşar ne Yaşamaz'ı"  oynamıştık(Lisedeyken). Üniversitede de öle bir plan oldu ama askıda kaldı.
Ayrıca hikaye yazmayı da severim. Bir senaryo oluşturmak, karakter(leri) yaratmak eğlenceli gelir. (Yakında hikayelerimi bloguma yazacağım)
Bir de Anime(japon çizgifilmi) izlemekten hoşlanırım. Belki hayranları vardır burada : Bleach, Naruto, Beelzebub, Fairy Tail, Death Note, One Piece, Hellsing, Rurouni Kensin, Tsubasa, ...vs. aklıma gelmeyen birçok anime izledim şu ana kadar.
Aynı zamanda Amerikan dizilerine de hayranlığım var.Supernatural, Fringe, Prison Break, 24 .. vs. aklıma gelmeyen birçok dizi izlemeye devam ediyorum.

Nelerden korkar bu insan???
İlk önce Allah'tan korkarım tabii ki. Sonra ölümden korkarım. Ayrıca yükseklikten de korkarım :D

Bu zamana kadar hep tüketiciydim. Hiç üretici rolunu üstlenmemiştim. Bakalım iş hayatına atıldığımda nasıl bir üretici olacağım? İnşallah hayalimdeki gibi bir şey olur.Tabi iş Allah'a bırakılırsa kendin bişi yapmazsan olmaz. Bu yıl okuldaki derslere asılma yılıdır. Bu yıl temel atma yılıdır. İlk yıl pek bişi yoktu programlama üstüne. Yazılım uzmanı gibi bir şey olmak istiyorum aslında. Yapay zeka programlama için 1 dil, grafik tasarım için 1 dil, oyunu yazmak için 1 dil, site yapmak için 1 dil bilsek yeterli olur herhalde diye düşünüyorum. Ama tabii ki bu dediğim düşündüğüm kadar kolay olmayacak.

2 yorum:

Berker dedi ki...

Yapay zeka ile oyunu yazma aynı dille olsa, grafik tasarım için de dil değil program öğrensek 2 dile bakar iş :d.

Emir Kılınç dedi ki...

Sen 2 dil diyorsun ama ben şunu söylüyorum:
Grafik için --> Open GL
Yapay zeka için --> PROLOG
Oyunu programlamak için --> C++ ya da C# ya da Java
Site için --> PHP ya da ASP.NET